(044) 254-21-99, (097) 517-67-65
Україна, 01010, м. Київ, вул. Московська, 8, корп. 30






Якість роботи суду

Якість роботи суду

Результати опитування щодо якості роботи суду 2015 року

Кодекс суддівської етики


Правила комунікаційної стратегії та сильних текстів

Ви замислювались над тим, що може вас надихнути? На нові ідеї, у нашому випадку ще й на написання матеріалів або просто подарувати відчуття власних можливостей. Для нас це зустрічі з професіоналами своєї справи.

Сьогодні уперше (ми сподіваємося, не востаннє) лекторкою стала Анастасія Нуржинська, експерт з комунікації. Закінчивши 12 років тому факультет юридичної журналістики НУ «Одеська юридична академія», вона працювала у прес-службі державних органів та згодом перейшла на платформу комунікаційних стратегій і створення інформаційних кампаній.

Перед тим, як розповісти студентам Школи судової журналістики секрети комунікації та сильних текстів, які затримають увагу читача більше ніж на 8 секунд, Анастасія Нуржинська показала приклади соціальної реклами та інформаційних кампаній держорганів та громадських організацій Європи та США. Під час обговорення кожного з прикладів студенти зійшлися на тому, що більшість рекламних постерів і текстів мають бути структурованими, інформативними, при цьому мінімум тексту. До такого висновку лекторка додала, що важливими є правильне визначення ядра комунікації, на яке спрямовуватиметься повідомлення. Від цієї аудиторії залежать, якими каналами комунікації направлятиметься повідомлення, які слова будуть у написаних текстах.

Деякі з прикладів викликали протилежні реакції серед учасників лекції, і виникали дискусії щодо їхньої моральності та спрацьованості на аудиторію. Але зрештою комунікація має бути ефективною, для екстрених випадків іноді варто відходити від правил.


Від практичної частини – оцінки та обговорення прикладів – перейшли до теоретичної. Анастасія Нуржинська розклала багато значеннєве поняття «комунікаційна стратегія» на 8 основних складових: визначення проблеми, мета і завдання, аудиторія, канали комунікації, повідомлення, тестування, комунікаційний план, оцінка ефективності. «Говорячи з усіма, вас ніхто не почує», – підсумувала лекторка, неодноразово наголошуючи: повідомлення одне (наприклад, важливість вакцинації), а канали комунікації для окремих аудиторій (держоргани, батьки, лікарі) і текст, так звані копірайти, різні.

Далі студенти обговорили правила текстів, які завоюють увагу. Попередньо зазначивши, що лише 20% поглиначів інформації після заголовку дочитують статтю до кінця. Для майбутніх журналістів ці правила стали золотою жилою у написанні статей на тисячі кліків у соцмережах і сайтах:) Що ж має бути у тексті: скандал, сенсація, страх, смерть, секс, сміх, гроші. Замисліться, які ви статті читаєте до кінця: ті, що пов’язані з певними почуттями, ті, що розважають або лякають, чи ті, що пов’язані з грошима, фінансами?

Наостанок Анастасія Нуржинська розповіла про перевагу журналіста над піарником: журналістові не обов’язково давати відповіді у своїх статтях, він може розкрити історію, надати аргументи і залишити право вибору за читачем. Натомість піарник має вплинути на споживача інформації, змінюючи його ставлення до чогось або змушуючи до дії.

Це була чудова лекція, а проведений час, як згадувалося на початку, надихнув на те, щоб сісти за комп’ютер та створити щось креативне та цікаве. Подивимось, що з цього може вийти.

Завтра наші студенти поговорять з Романом Кабачієм про дослідження та викриття фейкових нових в українському інформаційному просторі.



© Київський апеляційний адміністративний суд

Карта сайту

Всі права на матеріали, розміщені на сайті www.kaas.gov.ua, охороняються згідно з законодавством України. При
використанні будь-яких матеріалів з сайту посилання (у разі використання в Інтернеті прямий, не закритий від
індексування гіперлінк) на www.kaas.gov.ua є обов’язковим.