(044) 254-21-99, (097) 517-67-65
Україна, 01010, м. Київ, вул. Московська, 8, корп. 30



Анжела Слюсаренко

Анжела Слюсаренко

Новий погляд на суд



Якість роботи суду

Якість роботи суду

Результати опитування щодо якості роботи суду 2015 року

Кодекс суддівської етики


Асоціації суддів звернулися до НАЗК щодо проблеми в роботі реєстру електронних декларацій

Як відомо, уже протягом декількох днів виникають серйозні технічні проблеми з доступом декларантів до серверів НАЗК: вони не можуть увійти в систему для заповнення електронної декларації осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2016 рік.

 Асоціація адміністративних суддів, Асоціація розвитку суддівського самоврядування, Асоціація слідчих суддів і Асоціація суддів господарських судів, а також Асоціація суддів та працівників судів України, Всеукраїнська асоціація жінок-суддів зробили публічне звернення до Національного агентства запобігання корупції, Адміністрації Президента, Верховної Ради України, Вищої ради правосуддя, Вищої кваліфікаційної комісії суддів, Національного антикорупційного бюро.

Як сказано в зверненні: «Новою редакцією Закону «Про запобігання корупції» від 14 жовтня 2014 року було введено обов'язкове подання суб'єктами декларування електронної декларації осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Концептуально суддівське співтовариство підтримує введення системи електронного декларування активів, оскільки це дає можливість владі бути більш відкритою і прозорою перед суспільством. Суспільство отримало додатковий інструмент для контролю державних службовців, а у суддівського корпусу з'явилися додаткові передумови для відновлення довіри.

Положеннями Бангалорських принципів поведінки суддів, п. 50 Висновку №3 (2002) КСЕС від 19 листопада 2002 року, ст. 3 Кодексу суддівської етики визначено, що суддя має докладати всіх зусиль для того, щоб на думку розсудливої, законослухняної та освіченої людини його поведінка була бездоганною.

За загальним правилом суддівської етики суддя повинен бути прикладом законослухняності. Суддя своїм особистим прикладом повинен демонструвати шанобливе ставлення до чинних законів, рішень, постанов, дотримуватися їх.

Як зазначено в п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції», а отже, відповідно до ст. 45 цього Закону, він зобов'язаний щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік за формою, визначається Національним агентством.

Згідно з приміткою до ст. 50 Закону України «Про запобігання корупції», судді віднесені до посадових осіб, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище.

З огляду на зазначене судді та працівники апаратів судів у 2017 році подають електронні декларації осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2016 рік».

Однак уже протягом декількох днів виникають серйозні технічні проблеми з доступом декларантів до серверів НАЗК.

Декларанти не можуть увійти в систему для заповнення електронної декларації осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2016 рік.

«Ми повною мірою усвідомлюємо, що за несвоєчасне подання декларацій передбачено адміністративну та кримінальну відповідальність. Судді та працівники апаратів судів намагаються подати відповідну декларацію в порядку і строки, визначені Законом України «Про запобігання корупції», проте технічно це не вдається зробити, і такі проблеми виникли у значної частини суддівського співтовариства не з вини декларантів », – наголошується в зверненні.

Як підкреслюють його автори, є ризик, що де-факто створено передумови для того, що сервер НАЗК не запрацює до 1 квітня 2017 року і суб'єкти декларування не зможуть подати декларацію своєчасно, що тягне за собою адміністративну та кримінальну відповідальність.

«Особливу увагу слід звернути на те, що ситуація, яка склалася з неможливістю подання декларацій, може бути використана для негативного інформаційного висвітлення суддівського співтовариства як непорядного і порушує високі стандарти поведінки суддів і державних службовців, і як наслідок призведе до спотворення громадської думки щодо суддів.

Крім цього, така штучно створена ситуація може бути інструментом для тиску на суддів через залучення їх до відповідальності за несвоєчасне подання електронних декларацій. А це вже є посяганням на незалежність судової гілки влади», – зазначають автори звернення.

Згідно з п. 9 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про запобігання корупції», до повноважень Національного агентства відноситься забезпечення ведення Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, і Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення.

Для недопущення порушення прав суб'єктів декларування асоціації суддів закликають Національне агентство запобігання корупції якомога швидше забезпечити доступ суб'єктів декларування до серверів НАЗК з метою, щоб вони мали можливість своєчасно виконати покладену законодавством обов'язок щодо заповнення електронних декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Джерело – «Судебно-юридическая газета»



© Київський апеляційний адміністративний суд

Карта сайту

Всі права на матеріали, розміщені на сайті www.kaas.gov.ua, охороняються згідно з законодавством України. При
використанні будь-яких матеріалів з сайту посилання (у разі використання в Інтернеті прямий, не закритий від
індексування гіперлінк) на www.kaas.gov.ua є обов’язковим.