Річний звіт Київського апеляційного адміністративного суду






Якість роботи суду

Якість роботи суду

Результати опитування щодо якості роботи суду 2015 року

Кодекс суддівської етики


Дайджест ЗМІ: Чи є конституційною судова реформа?

Сьогодні на засіданні пленум Верховного Суду України вирішив внести конституційне подання, у якому просить КСУ перевірити на конституційність низку пунктів прикіневих і перехідних положень ЗУ «Про судоустрій і статус суддів», який набрав чинності 30 вересня 2016 року (суддя-речник Київського ААС про судову реформу та можливі її наслідки)

Перед тим, як почати обговорення, доповідач з цього питання голова ВСУ Ярослав Романюк зазначив, що ВСУ ні в якому разі не ставить перед собою мету загальмувати прогресивний процес, що відбувається сьогодні в нашій державі. Однак, за його словами, кожен орган держвлади повинен діяти в межах повноважень, визначених Конституцією України, та Верховна Рада України не є винятком з цієї норми. Що стосується конституційного подання, то воно розділене на 4 блоки:

• ліквідація ВСУ та вищих спеціалізованих судів та створення на їх базі Верховного Суду;

• впровадження конкурсних процедур для суддів ВСУ і вищих спецсудів;

• впровадження конкурсних процедур для суддів, у яких закінчився п'ятирічний термін повноважень;

• нерівність суддів в різних судах.

Що стосується першого блоку, як зазначив голова ВС України, згідно з Конституцією України повноваженнями на ліквідацію судів має президент України. Але в ситуації рішення про ліквідацію ВСУ і трьох вищих спецсудів фактично приймає Верховна Рада України. При цьому, за словами Романюка, змінюючи структуру Верховного суду України, законодавець ніколи раніше не вдавався до такого кроку, як ліквідація найвищого судового органу.

Впроваджуючи конкурсну процедуру для суддів, адвокатів і вчених у формуванні нового судового установи законодавець, по суті, порушує один із принципів незмінності суддів. Так, суддям пропонують пройти конкурс в установу, яка ще не створена, яка буде створеною в майбутньому і саме переможцями конкурсу. При цьому Конституція України не передбачає такої підстави для звільнення судді, як ліквідація судової установи. Це ж стосується і суддів, у яких закінчився п'ятирічний термін повноважень.

Також в конституційному поданні ставиться питання про неконституційність положень передбачають різне матеріальне забезпечення для тих суддів, які вже пройшли конкурсні процедури і ті, які ще не пройшли їх. Так, у перших, воно буде значно вище, й оскільки ВККС і ВРЮ найближчим часом будуть займатися формуванням нового Верховного Суду, то судді, які не пройшли конкурсних процедур у багатьох областях України, отримуватимуть меншу винагороду за таку ж роботу, як їх колеги, які пройшли конкурсну процедуру.

Джерело Юридическая практика

 



© Київський апеляційний адміністративний суд

Карта сайту

Всі права на матеріали, розміщені на сайті www.kaas.gov.ua, охороняються згідно з законодавством України. При
використанні будь-яких матеріалів з сайту посилання (у разі використання в Інтернеті прямий, не закритий від
індексування гіперлінк) на www.kaas.gov.ua є обов’язковим.