Річний звіт Київського апеляційного адміністративного суду






Якість роботи суду

Якість роботи суду

Результати опитування щодо якості роботи суду 2015 року

Кодекс суддівської етики


Хронологія змін. Що в судовій реформі відбулось, а що нас очікує

 

Ухвалена 2 червня 2016 року нова редакція Закону «Про судоустрій і статус суддів» наробила багато шуму хоча б тому, що до останнього практично ніхто не був знайомий з його остаточним текстом.

Аж до 13 липня, коли з'явилося повідомлення про підписання закону Президентом України Петром Порошенко, ніхто не знав, чи будуть внесені в закон якісь додаткові зміни.

 

 

Невідомість породжує різні чутки. Серед суддів і народних депутатів ходили поголоски, що за остаточну редакцію закону ще йдуть торги, що «нагорі» немає єдності з приводу конкурсу для суддів-«п'ятирічок», допуску до судів апеляційної інстанції адвокатів, ліквідації вищих спеціалізованих судів, збільшення заробітних плат суддям з 1 січня 2017 року.

Говорили, що в команді президента є сумніви щодо того, чи вдасться своєчасно ухвалити зміни до процесуальних кодексів, чи не буде судова система паралізована при передачі справ в новий Верховний Суд і т.д. Внаслідок такої невизначеності за свою долю відразу занепокоїлися всі, кого стосуються норми закону.

Хронологія змін у судовій системі

30 вересня 2016 року

- вступають у силу Закон «Про внесення змін до Конституції України (щодо правосуддя)» №1401-VIII і Закон «Про судоустрій і статус суддів» №1402-VIII; втрачає чинність Закон «Про судоустрій і статус суддів» №453-VI, крім положень, зазначених в пунктах 7, 23, 25, 36 «Прикінцевих та перехідних положень»;

- міністр юстиції і Генеральний прокурор припиняють свої повноваження як члени ВРЮ. Члени ВРЮ здійснюють повноваження членів Вищої ради правосуддя;

- матеріали та подання ВРЮ про призначення суддів строком на п'ять років повертаються в ВРП для вирішення питання про призначення суддів на посади з урахуванням внесених змін.

10 жовтня 2016 року

- матеріали та рекомендації ВККС про обрання безстроково суддів, щодо яких на день набрання чинності нового Закону «Про судоустрій і статус суддів» ВР рішення не прийнято, направляються ВР в ВРП. Вища рада правосуддя на своєму засіданні в пленарному складі вирішує питання стосовно кожного судді про його призначення або відмову в призначенні з одночасним поверненням матеріалів ВККС.

31 жовтня 2016 року

- не пізніше цього дня Верховна Рада передає ВККС подання та відповідні документи про обрання суддів безстроково, які не були розглянуті ВР, у ВРП для розгляду питання про призначення суддів на посади;

- уповноважений ВР з прав людини та ДСА призначають додатково по одному члену ВККС;

- ВККС повинна затвердити форми декларацій родинних зв'язків судді і кандидата на посаду судді, форму декларації сумлінності судді, а також оприлюднити затверджені форми декларацій на своєму офіційному веб-сайті;

- ВРП спільно з МВС за поданням ДСА повинні затвердити тимчасовий порядок забезпечення охорони судів, органів і установ системи правосуддя.

30 листопада 2016 року

- не пізніше цього терміну має розпочатися проведення конкурсу на посади суддів ВС у касаційних судах;

- участь кандидатів, які не відповідають вимогам для призначення на посаду судді відповідно до Конституції України, у процедурах відбору або призначення припиняється;

- судді Верховного Суду України та вищих спеціалізованих судів зобов'язані подати в ВККС декларації родинних зв'язків судді і сумлінності судді;

- ВККС повинна забезпечити початок функціонування автоматизованої системи формування і ведення суддівських досьє (досьє кандидатів на посади суддів);

- ВРП повинна затвердити положення про Службу судової охорони і призначити її керівника;

КМУ має затвердити вичерпний перелік судів, органів і установ системи правосуддя, охорона яких здійснюється підрозділами Національної поліції України та Національної гвардії України.

30 грудня 2016 року

- судді апеляційних судів зобов'язані подати в ВККС декларації родинних зв'язків судді і сумлінності;

- у проектах законів про Державний бюджет України на 2017 рік та на наступні роки КМУ повинен передбачити витрати, пов'язані з реалізацією положень нового закону.

1 січня 2017 року

- оклад судді місцевого суду складе 15 МЗП; апеляційного суду та вищого спеціалізованого суду – 25 МЗП; судді ВС – 75 МЗП;

- відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 131-1 і ст. 131-2 Конституції представництво у Верховному Суді і судах касаційної інстанції можуть здійснювати виключно прокурори або адвокати.

30 березня 2017 року

- створюється Верховний Суд; призначаються судді ВС за результатами конкурсу, проведеного відповідно до нового закону;

- ВККС повинна здійснити організаційно-технічні заходи, необхідні для заповнення декларацій родинних зв'язків суддів (кандидатів на посади суддів) і декларацій сумлінності судді на офіційному сайті ВККС;

- судді місцевих судів зобов'язані подати в ВККС декларації родинних зв'язків і сумлінності;

- повинні бути сформовані списки присяжних.

30 вересня 2017 року

- не пізніше цього терміну створюється Вищий суд з питань інтелектуальної власності та має бути оголошено про проведення конкурсу на посади суддів у цьому суді;

- КМУ повинен забезпечити розміщення Верховного Суду в приміщеннях, що вивільняються у зв'язку з ліквідацією ВСУ, ВГСУ, ВАСУ, ВССУ.

31 грудня 2017 року

- з цього дня суди створюються, реорганізовуються та ліквідовуються законом.

1 січня 2018 року

- оклад судді місцевого суду складе 20 МЗП; апеляційного суду та вищого спеціалізованого суду – 30 МЗП;

- відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 131-1 і ст. 131-2 Конституції представництво в судах апеляційної інстанції можуть здійснювати виключно прокурори або адвокати;

- ДСА повинна забезпечити виконання в повному обсязі Службою судової охорони повноважень, передбачених новим законом.

30 вересня 2018 року

- з цієї дати переведення суддів з одного суду в інший здійснює не Президент України, а Вища рада правосуддя.

1 січня 2019 року

- оклад судді місцевого суду складе 25 МЗП; апеляційного суду та вищого спеціалізованого суду – 40 МЗП;

- відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 131-1 і ст. 131-2 Конституції представництво в судах першої інстанції можуть здійснювати виключно прокурори або адвокати.

30 квітня 2019 року

- припиняться повноваження всіх членів Вищої ради правосуддя, які працюють у нинішньому складі Вищої ради юстиції.

30 червня 2019 року

- останній термін, до якого повинні бути створені і почати здійснювати правосуддя апеляційні суди у відповідних апеляційних округах.

1 січня 2020 року

- оклад судді місцевого суду складе 30 МЗП; апеляційного суду та вищого спеціалізованого суду – 50 МЗП;

- представництво органів державної влади і місцевого самоврядування в судах буде здійснюватися виключно прокурорами або адвокатами.

Після вступу в силу закону про Вищу раду правосуддя:

- протягом трьох місяців з'їзд суддів України обирає трьох членів Вищої ради правосуддя.

Не до кінця визначені дати:

- районні, міжрайонні, районні в містах, міські, районні суди продовжують здійснювати свої повноваження до створення і початку діяльності місцевого окружного суду, юрисдикція якого поширюється на відповідну територію;

- апеляційні суди продовжують здійснювати свої повноваження до створення апеляційних судів у відповідних апеляційних округах;

- ВСУ, ВГСУ, ВАСУ, ВССУ ліквідуються з дня публікації рішення Пленуму ВС про початок роботи Верховного Суду (у складі, принаймні, 65 суддів) і за умови набрання чинності відповідного процесуального законодавства, що регулює порядок розгляду справ ВС у складі, визначеному новим законом;
- день початку роботи ВР визначається рішенням його Пленуму, публікуються на веб-порталі Судової влади і в газеті «Голос України»;

- обрання суддів на розгляд Великої палати Верховного Суду: не пізніше ніж через десять днів з дня початку роботи ВС судді кожного касаційного суду проводять збори для обрання суддів в ВП ВС;

- Вищий антикорупційний суд створюється, і проведення конкурсу на посади суддів у ньому мають оголосити протягом 12 місяців із дня набрання чинності законом, який визначає спеціальні вимоги до суддів цього суду.

Джерело – Судебно-юридическая газета



© Київський апеляційний адміністративний суд

Карта сайту

Всі права на матеріали, розміщені на сайті www.kaas.gov.ua, охороняються згідно з законодавством України. При
використанні будь-яких матеріалів з сайту посилання (у разі використання в Інтернеті прямий, не закритий від
індексування гіперлінк) на www.kaas.gov.ua є обов’язковим.